6 april 2016

Bassie & Adriaan en de reis vol verrassingen: San Francisco

Hoi allemaal,

Zoals beloofd hier deel 1 van de Bassie & Adriaan locaties in Amerika.
Ik begin waar mijn reis ook is begonnen...in San Francisco.



Ik heb van te voren willekeurig wat locaties eruit gepakt waarvan mij leek dat dat typerend is voor de stad.
Mijn reisgenoten vonden het ook erg leuk dat ik dit ging doen en vonden het daarom ook helemaal niet erg om met me op zoek te gaan naar deze locaties.

Ik heb de volgende locaties uitgezocht:
  • Fairmont Hotel (waar Bassie & Adriaan 'verbleven')
  • The Painted Ladies
  • City and County San Francisco City Hall
  • Transamerica Pyramid
  • Golden Gate brug (uiteraard)
  • Zeeleeuwen kolonie
  • Pier 39
  • Lombard Street
  • Fishermans Wharf
  • Alcatraz
Ik, en mijn reisgenoot, hebben zo goed mogelijk als het maar kon vanaf een scene afbeelding, de exacte camera positie gezocht om het juiste shot te 'reproduceren' en daar zijn de volgende foto's uit gekomen. (De foto's zijn in chronologische volgorde van de serie)

Fairmont Hotel

Het park waar Bassie & Adriaan een prachtig 'uitzicht' hadden over de stad

China Town

San Francisco City Hall

Transamerica Pyramid

Golden Gate brug

Golden Gate Main Span 
Pier 39

Zeeleeuwen kolonie bij Pier 39

Het hek waarbij Bassie tegen de zeeleeuwen aan het praten is

De scene als de boeven op zoek zijn naar Bassie & Adriaan

Lombard Street

Het terrasje waar Bassie & Adriaan hun volgende bestemmingen bespreken

De draaimolen bij Pier 39

Zoals jullie zien zijn sommige locaties bijna niet veranderd en sommige ook weer wel in de afgelopen 22 jaar.
Ik vond San Francisco persoonlijk een geweldige stad waar ik zeker nog eens naar terug wil.

Ik heb dan ook met veel plezier deze locaties bezocht en het blijft toch elke keer weer een soort van euforisch gevoel geven als je voor het eerst een locatie hebt gevonden/bezocht met de gedachte dat Bassie & Adriaan daar hebben gefilmd.

Van Alcatraz had ik een scene foto genomen dat Bassie & Adriaan op de buiten plaats lopen, alleen die was net dicht dat wij er waren. Verder had ik geen andere scene foto's bij me.

Ik hoop dat jullie het eerste deel van de Amerika locatie tour met veel plezier hebben gelezen.
Houd m'n weblog en m'n Facebook pagina in de gaten voor deel 2.....Death Valley.

Doeiiiii

Geen opmerkingen: